• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Bursa

Valilikler

T.C. YILDIRIM KAYMAKAMLIĞI
T.C. YILDIRIM KAYMAKAMLIĞI
T.C. YILDIRIM KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • YILDIRIM
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları İlçe İnsan Hakları Kurulumuz İlçe Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
27
Haziran2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Sistemleri Birimi
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
      • Yıldırım Hakkında
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
  • YILDIRIM
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • Askerlik Şube Başkanlığı
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • İlçe İnsan Hakları Kurulumuz
    • İlçe Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Yıldırım Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü


YILDIRIM SOSYAL HİZMET MERKEZİ GÖREV TANIMI
    Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, 06/04/2011 tarihli ve 6223 sayılı Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak, Bakanlar Kurulunca 03/06/2011 tarihinde KHK/633 göre kurulmuş olup, Cumhurbaşkanlığınca 09/07/2018 tarihinde KHK/703 göre Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı adını almıştır.
    Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 81 İlde, İl Müdürlükleri ve bağlı kuruluşları ile Ülkemizde korunmaya muhtaç çocuk, genç, kadın, yaşlı, engelli ve ailelere yönelik gündüzlü ve yatılı hizmet götüren en büyük ailedir. 
    Bursa İl’ine bağlı YILDIRIM İlçesinde bu görevi ‘YILDIRIM Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü’ olarak yürütmekteyiz. Müdürlüğümüz, 12/01/2017 tarihli ve 4583 sayılı makam onayı doğrultusunda, YILDIRIM Belediyesinin tahsis etmiş olduğu AVM içerisinde 03/07/2017 tarihinde itibaren faaliyet göstermektedir. 
Müdürlüğümüzün ana hedeflerinden birisi, görev alanına giren ve sunmakla sorumlu olduğu hizmet alanında, kanun ve yönetmelikler çerçevesinde içinde bulunan birimler vasıtası ile YILDIRIM’te ikamet eden ihtiyaç sahiplerini tespit ederek, sosyal hizmet müdahalesinin ve takibini gerçekleştirmek, çocuk, genç, kadın, erkek, engelli, şehit ve gazi/terör mağduru ailelere, yaşlı bireylere ve ailelerine, ev ve yaşam şartları göz önünde bulundurularak, vatandaşlarımızın sosyal sorunlarının çözümlenmesine yardımcı olmak ve hayat şartlarının iyileştirilmesini amaçlayan sistemli ve programlı hizmetler bütününü sağlamak, koruyucu, önleyici, destekleyici, geliştirici hizmetler ile rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin bir arada etkili, hızlı, verimli, kolay ulaşılabilir biçimde yerine getirilmesini sağlamaktır. Bu çerçevede Müdürlüğümüz “Başvuru Tespit ve İnceleme Birimi, Uygulama Birimi, Şehit Yakınları ve Gaziler Birimi, Eğitim ve Danışmanlık Birimi, Engelli Evde Bakım Birimi” gibi bölümlerden oluşmaktadır. 
Sosyal hizmet müdahalesinin ve takibinin gerçekleştirilmesi, çocuk, genç, kadın, erkek, engelli, yaşlı bireylere ve ailelerine koruyucu, önleyici, destekleyici, geliştirici, rehberlik ve danışmanlık odaklı sosyal hizmetlerin, hizmete erişim kolaylığı esasıyla bir arada ve gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve gönüllüler ile işbirliği içinde sunulduğu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı sosyal hizmet merkezlerinin, kuruluş ve işleyişine, yürütecekleri hizmetlere ilişkin usul ve esaslar ile merkezde çalışan personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemektir.
Sosyal Hizmet Merkezinin görevleri şunlardır:
a) Aile bütünlüğünün korunması ve aile refahının artırılmasına yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
b) Çocukların ve gençlerin sağlıklı gelişimini temin etmek üzere; çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
c) Kadınların toplumsal hayatın tüm alanlarında hak, fırsat ve imkânlardan eşit biçimde yararlanmalarını sağlamak üzere; kadınlara yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
ç) Engellilerin ve yaşlıların toplumsal hayata etkin biçimde katılmalarını sağlamak üzere; engellilere ve yaşlılara yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
d) Şehit yakınları ile gazilere yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek, bu alanda ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
e) Öncelikle çocuğun aile içinde yetiştirilmesi ve desteklenmesi amacıyla aileyi eğitim, danışmanlık ve sosyal ekonomik desteklerle güçlendirmek.
f) Korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç birey ve ailelerin tespit edilmesini, desteklenmesini ve gerekli hizmetlere yönlendirilmesini sağlamak.
g) Kamu kurum ve kuruluşları, gönüllü kuruluşlar ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından yürütülen sosyal hizmet faaliyetlerinin, Bakanlıkça belirlenen ilke, usul ve standartlar çerçevesinde inceleme ve denetimini yapmak.
ğ) Sosyal hizmet faaliyetleriyle bunlardan yararlananlara ilişkin bilgileri, Bakanlıkça merkezî bir sistemde oluşturulacak veri tabanı aracılığıyla işlemek.
h) (Mülga:RG-1/8/2013-28725)
ı) Birey ve ailelere yönelik eğitsel faaliyet ve projeler yürütmek, konferans, seminer ve benzeri etkinlikler düzenlemek; kültür ve sanat faaliyetlerini gerçekleştirmek.
i) Alan taramasında elde edilen bilgileri değerlendirmek ve bunları ilgili uygulayıcı kurum ve kuruluşlara aktararak hizmetlerin geliştirilmesine ve yeni hizmet modellerinin oluşturulmasına yardımcı olmak.
j) Bakanlıkça verilen diğer görev ve hizmetleri yapmak.
 Sosyal Hizmet Merkezinde aşağıdaki birimler bulunur:
a) Başvuru, tespit ve izleme birimi.
b) Uygulama birimi.
c) Eğitim ve danışmanlık birimi.
ç) Şehit yakınları ve gazilere hizmet birimi.
(2) Birimlerde, hizmetlerin aksamadan yürütülmesini sağlayacak sayıda personel görev yapar. İhtiyaç halinde, personel birden fazla birimde görevlendirilebilir.
(3) Birimler arasında, merkez tarafından sunulan hizmetlerin etkinliğini ve verimliliğini artıracak işbirliği ve koordinasyon müdür tarafından sağlanır.
(4) Birimler tarafından hizmetlerin planlanmasında ve sunumunda kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve gönüllüler ile işbirliği yapılır.
 
 
 
 
 
 
 
Murat KARAARSLAN 
İlçe Sosyal Hizmet Merkezi Müdürü 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • Gizlilik Kullanım ve Telif Hakları
Şükraniye Mah. 7.Mercan Sk. No:3 Yıldırım/BURSA
0224 364 18 99